Вікритий урок у 1 класі





Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 6

Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин; формувати поняття про число 6; учити писати цифру 6, співвідносити число предметів і цифру.

Формувати поняття про арифметичну дію додавання як об’єднання елементів двох множин, про арифметичну дію віднімання як вилучення частини елементів множини. Учити інтерпретувати дії додавання і віднімання за допомогою відрізків; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями вираз, значення виразу. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5. Формувати уявлення про числовий промінь. Пропедевтика додавання і віднімання числа 1 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді; розвивати мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:


Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.


Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.


Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.


Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).


Оперує числами в межах 10.


Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).


Порівнює числа до 10.


Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.


Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.


Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.


Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.


Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.




Хід уроку

І. Повторення вивченого матеріалу.

Лічба з лічильним матеріалом(жолуді)

Дидактична гра «Порахуємо листочки».



ІІ.Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми й завдань уроку.

Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258

1.Робота з підручником .(с.27,з.1)

-У садочку ми гуляли ягід ,яблук назбирали!

А ще- грушечок жовтеньких!Полічимо їх швиденько!

Робота із запитаннями у підручнику.

2.Робота з LECO.

-Порахуйте,скільки цеглинок лежить у вас на парті.

-А що треба зробити,щоб їх було 6?

-Чи збільшилася кількість цеглинок?На скільки?

-Який приклад на додавання можна скласти?

3.Фізкультхвилинка.

ІІІ. Етап цілепокладання

В природі багато речей, які нагадують цифру 6. Ось погляньте



Сьогодні ми з вами дізнаємося ще багато цікавого про цифру 6.




ІV. Етап цілереалізації



Число, яке позначає в даному випадку кількість трикутників, квадратів і кругів, це число 6. Число «шість» на письмі позначається цифрою 6.

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 6.




Поетична хвилинка

Цифра шість, як бегемотик,

Має кругленький животик.

Ну, а шийка, як дуга,

Вліво зігнута вона.

Робота з рукописною цифрою.

Письмова робота.

-Уважно розгляньте рукописну цифру 6. Визначимо елементи, з яких складається цифра 6.

-Цифра 6 складається з великого лівого і малого правого півовалів.Починаючи писати цифру трохи нижче за верхній правий кут клітини.У правому верхньому кутку клітини роблять заокруглення,пишуть великий лівий півовал,торкаються середини нижньої сторони клітини,ведуть лінію вгору,заокруглюючи її ліворуч,трохи вище за середину клітини.

Пропишіть цифру 6 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Гра «Конкурс красунь».

Фізкультхвилинка для пальчиків.

Дидактична гра «Комашки»

Розгляньте комах.


Які ви з них знаєте?(Жук,коник,бджола,травневий хрущ


Де ви їх зустрічали?


Порахуйте ніжки у всі комах?






Цікаві завдання

Прикрасьте тортики вишнями-шістками
















Розфарбуйте 6 жолудів жовтим кольором, а решту зеленим.



Знайдіть та розфарбуйте цифру 6.



Динамічна пауза.






Чи хочете ви завітати у гості до мурашок?



Мурах називають "санітарами" лісу не дарма. П'яти мурашників на гектар лісу достатньо, щоб захистити дерева від комах- шкідників. Немає такої комахи, яка була б в змозі протистояти численним загонам цих найсильніших істот. Адже мураха здатна утримувати вниз головою вантаж масою 500 мг. Для людини 500 мг - це маса медичної таблетки, в той час як для мурашки вона в 100 разів перевищує власну масу.

Метод «6 цеглин»

Завдання:


З 6 цеглинок виготовіть мурашник.






Творча хвилинка.


З пластиліну зробіть мурашку та посадіть її у мурашник.






V. Етап рефлексійно-оцінюючий


Що вивчили на уроці?


Що вам сподобалося?Чого ви навчилися?



                   



Коментарі